ΑΥΤΟΤΕΛΕΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΛΗΠΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
Η λειτουργία των Αυτοτελών Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών/ριών Υπηρεσιών Υγείας (ΓΠΔΛΥΥ) στα νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ) καθορίζεται από την υπ΄ αριθ. Α3δ/Γ.Π.οικ. 10976/2-3-2017 Απόφαση του Αναπλ. Υπουργού Υγείας και λειτουργεί βάση του άρθρου 60 του Ν. 4368/2016 (Α 21) και του Κανονισμού ενιαίας διαχείρισης καταγγελιών και παραπόνων των Γρ.ΠΔΛΥΥ .
Το γραφείο βρίσκεται στην κεντρική είσοδος του νοσοκομείου, λειτουργεί κατά τις εργάσιμες ημέρες και πρωινές ώρες, κατ΄ επέκταση του γραφείου η υποδοχή-πληροφορίες που λειτουργεί καθημερινά.
Στοιχεία επικοινωνίας:
Τηλέφωνα:
2810392701 Προϊσταμένη Γρ.ΠΔΛΥΥ
2810392551 Γρ.ΠΔΛΥΥ
2810392835 Πληροφορίες
2810392572 Παραλαβή εργαστηριακών εξετάσεων.
Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Σκοπός του Τμήματος είναι η ενημέρωση – καθοδήγηση του λήπτη υγείας και η προάσπιση των κατοχυρωμένων δικαιωμάτων του, παρεμβαίνοντας στις υπηρεσίες για την ομαλή διευθέτηση ενδεχόμενων προκύπτουσων διαφορών, προωθώντας την ποιοτική εξυπηρέτηση των ληπτών/ριών υπηρεσιών υγείας και τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών του Νοσοκομείου μας.
Αρμοδιότητες του Γραφείου
Στις αρμοδιότητες του γραφείου συμπεριλαμβάνονται:
- Η υποδοχή – ενημέρωση σχετικά με τις ενδονοσοκομειακές διαδικασίες και τα δικαιώματα των ληπτών υπηρεσιών υγείας.
- Η συλλογή και διεκπεραίωση των καταγγελιών-παράπονων, ή θετικών εντυπώσεων των ληπτών υγείας που υποβάλλονται στο νοσοκομείο.
- Ενημέρωση του/ης καταγγέλλων/ουσα γραπτώς για την τελική έκβαση της υπόθεσής του/της, εντός των προθεσμιών που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις.
- Η ενημέρωση της Διοίκησης, των ενδιαφερόμενων υπηρεσιών του νοσοκομείου, για κάθε παράβαση των ληπτών υπηρεσιών υγείας για τη λήψη διορθωτικών μέτρων,με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας και συνεπώς την αύξηση του βαθμού ικανοποίησης των ληπτών/τριών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας
- Τη διευκόλυνση υποβολής αναφορών στο Συνήγορο του Πολίτη στις Εθνικές Επιτροπές Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και Βιοηθικής, στις Επιτροπές Δικαιωμάτων στο Υπουργείο Υγείας και άλλες αρμόδιες ελεγκτικές αρχές».
- Αποστολή εκθέσεών με τα δεδομένα που έχουν συλλεχθεί στις υπηρεσίες και Επιτροπές που προβλέπονται νομικά.
- Ενημέρωση του προσωπικού για τα δικαιώματα των ληπτών υπηρεσιών υγείας.
Κατοχυρωμένα δικαιώματα των Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας
ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΛΗΠΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΕΙΝΑΙ:
- Δικαίωμα πρόσβασης στις υπηρεσίες του νοσοκομείου χωρίς διακρίσεις
- Δικαίωμα παροχής φροντίδας και περίθαλψης με σεβασμό στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια
- Δικαίωμα σε ποιοτικές υπηρεσίες υγείας
- Δικαίωμα στη πληροφόρηση
- Δικαίωμα στον αυτοκαθορισμό
- Δικαίωμα στην συγκατάθεσης και την ενημέρωση
- Δικαίωμα στην πρόσβαση στον ιατρικό φάκελο του
- Δικαίωμα στη διαφύλαξη του απόρρητου
- Δικαίωμα στην ιδιωτικότητα και στην προστασία των προσωπικών δεδομένων
- Δικαίωμα στη προστασία της γενετικής ταυτότητας
- Δικαίωμα αναφοράς και λήψης γραπτής απάντησης
Υποχρεώσεις Ασθενων στο Νοσοκομείο
ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΑΣΘΕΝΟΥΣ ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΕΙΝΑΙ:
- Να δίνει απαραίτητα κατά την εισαγωγή του, τα στοιχεία και τις πληροφορίες που του ζητούνται από το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, να συνεργάζεται με ειλικρίνεια και ευγένεια.
- Να ενημερώνει για τα φάρμακα που τυχόν παίρνει πριν την εισαγωγή του στο Νοσοκομείο και να συμμορφώνεται με τις οδηγίες των Ιατρών
- Να έχει πάντα τις εξετάσεις που τυχόν έχει κάνει στο παρελθόν καθώς και κάθε σχετικό έγγραφο (πληροφοριακό δελτίο, οδηγίες κ.λ.π.)
- Να ενημερώνει τους οικείους και επισκέπτες του για την τήρηση ωραρίου του επισκεπτηρίου
- Οι συνοδοί με ειδική άδεια παραμονής, να διατηρούν τη καθαριότητα. Να μην κάθονται στα κρεβάτια των ασθενών, να μην βάζουν λουλούδια στους θαλάμους και να μην κρατούν τρόφιμα, αναψυκτικά και καφέδες, γιατί μεταβάλλονται σε εστίες μικροβίων.
- Να τηρεί την καθαριότητα και την ησυχία στο νοσοκομείο, τόσο ο ίδιος όσο και οι συνοδοί επισκέπτες
- Να μην φέρνει μαζί του πολύτιμα αντικείμενα καθώς και μεγάλα χρηματικά ποσά
- Να είναι συνεπής στα ραντεβού που έχει κλείσει και να μην απομακρύνεται από τους θαλάμους άνευ αδείας
- Να ταχτοποιεί τις υποχρεώσεις του που αφορούν το κόστος νοσηλείας του
- Να μην προσφέρει αμοιβή σε οποιοδήποτε πρόσωπο και για οποιοδήποτε λόγο. Είναι παράνομη.
- Για τυχόν παραπόνα να απευθύνεται στους ιεραρχικά υπεύθυνους καθώς και στο Γραφείο Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας που λειτουργεί εντός του Νοσοκομείου.
- Απαγορεύεται αυστηρά το κάπνισμα σε όλους τους χώρους του Νοσοκομείου.
Διαδικασία Υποβολής Καταγγελιών Παραπόνων
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΩΝ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ
Είναι σημαντική για εμάς η θετική ή αρνητική εμπειρία σας από τις παρεχόμενες υπηρεσίες του νοσοκομείου μας. Η έκφραση της γνώμη σας μετράει για τον εντοπισμό ενδεχόμενων δυσλειτουργιών τη λήψη διορθωτικών μέτρων καθώς και τον εντοπισμό των καλών πρακτικών του νοσοκομείου μας και την προώθησή τους.
- Οι καταγγελίες ή τα παράπονα σας υποβάλλονται γραπτά ή προφορικά επώνυμα ή ανώνυμα, με τη φυσική αυτοπρόσωπη παρουσία σας ή του νόμιμου εκπροσώπου σας.
- Οι γραπτές καταγγελίες ή παράπονα μπορούν να κατατεθούν από τους λήπτες υγείας ή τους νόμιμους εκπροσώπους τους στο Κεντρικό Πρωτόκολλο του νοσοκομείου, στο Γρ.Π.Δ.Λ.Υ.Υ., στα κυτία παραπόνων που βρίσκονται στο κεντρικό σαλόνι και στα Εξωτερικά Ιατρεία του υπογείου. Μπορούν να σταλούν μέσω email ή οποιαδήποτε άλλο τρόπο. Το έντυπο λαμβάνει αριθμό εμπιστευτικού ή γενικού πρωτοκόλλου και κοινοποιείται στους ενδιαφερόμενους, κατά περίπτωση.
- Κατά την υποβολή προφορικής καταγγελίας ή παραπόνου σας, το Γ.Π.Δ.Λ.Υ.Υ. παρεμβαίνει στις αντίστοιχες υπηρεσίες του νοσοκομείου για την ομαλή διευθέτηση των διαφορών που προκύπτουν, όπου αυτό είναι εφικτό, και ενημερώνεται ο/η λήπτη/τρια για τη δυνατότητα γραπτής υποβολής αυτής/αυτού, επώνυμα ή ανώνυμα.
- Το Γ.Π.Δ.Λ.Υ.Υ. ενημερώνει στον/στην λήπτη/τρια υπηρεσιών υγείας σχετικά με τον τρόπο υποβολής της καταγγελίας ή του παραπόνου εντός του νοσοκομείου. Παράλληλα, τον/την ενημερώνει για τη δυνατότητα και τη διαδικασία υποβολής αυτών σε αρμόδιες Επιτροπές, καθώς και για τη δυνατότητα και τη διαδικασία προσφυγής σε ελεγκτικές αρχές, όπως στον Συνήγορο του Πολίτη και την Εθνική Αρχή Διαφάνειας.
- Καταγγελίες ή παράπονα που υποβάλλονται στο Υπουργείο Υγείας και αφορούν σε συγκεκριμένο νοσοκομείο, προωθούνται σε αυτό μέσω του Αυτοτελούς Τμήματος Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας, με κοινοποίηση στον/στην καταγγέλλοντα/ουσα.
- Ομοίως, καταγγελίες ή παράπονα που υποβάλλονται στη Διοίκηση οποιασδήποτε Υγειονομικής Περιφέρειας (Δ.Υ.Πε.) προωθούνται στο νοσοκομείο στο οποίο αφορούν
- Στο πλαίσιο της διαχείρισης των καταγγελιών και των παραπόνων και της συλλογής των θετικών εντυπώσεων, πραγματοποιείται από το ΓρΠΔΛΥΥ κάθε μορφής επεξεργασία δεδομένων (απλών και ευαίσθητων), σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων, Γ.Κ.Π.Δ. (L 119)] και – ν. 4624/2019 (Α’ 137) «Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ)
Σε περίπτωση που ο καταγγέλλων υποβάλει εγγράφως δήλωση εναντίωσης στην επεξεργασία των δεδομένων του, παύει να είναι εφικτή η διερεύνηση της υπόθεσή του και η καταγγελία τίθεται στο αρχείο
- Έντυπα υποβολής καταγγελιών ή παραπόνων, καθώς και έντυπα θετικών εντυπώσεων είναι διαθέσιμα στο Γ.Π.Δ.Λ.Υ.Υ., στο Κεντρικό Σαλόνι στο κυτίο παραπόνων και στην ιστοσελίδα του νοσοκομείου στους παρακάτω ηλεκτρονικούς συνδέσμους (link).
ΕΝΤΥΠΟ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ ( πατήστε εδώ για μορφή WORD)
ΕΝΤΥΠΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΩΝ ( πατήστε εδώ για μορφή WORD)